Một số biện pháp tăng cường hoạt động tự học môn hóa học qua việc sử dụng Microsoft teams của học sinh ở trường trung học phổ thông

Microsoft Teams is an integrated application of Office 365 that allows teachers to use in teaching as a learning management system. This article focuses on analyzing the features of Teams used in online teaching while proposing 4 measures to strengthen students' self-study activities through Teams application including: (1) Organize students to plan study; (2) Set criteria and evaluation points for each learning task; (3) Assign the group leader to the group management and administration; (4) Commend and reward promptly students with good achievements after each learning period. These measures applied in teaching Chemistry in some high schools have strengthened students' responsibility, activeness and interest in learning, contributing to improve the quality of teaching in general and teaching chemistry in particular.

pdf12 trang | Chia sẻ: thanhle95 | Lượt xem: 548 | Lượt tải: 0download
Bạn đang xem nội dung tài liệu Một số biện pháp tăng cường hoạt động tự học môn hóa học qua việc sử dụng Microsoft teams của học sinh ở trường trung học phổ thông, để tải tài liệu về máy bạn click vào nút DOWNLOAD ở trên
Tài liệu liên quan